امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۰۹- ۰۹:۴۸ - مشاهده: ۳۸۳

جشن عید نوروز 1403 در دانشگاه‌ هانکوک کره جنوبی برگزار شد

مراسم جشن عید نوروز 1403 شمسی، روز پنجشنبه 02 فروردین 1403 در محل دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه‌ هانکوک کره جنوبی برگزار شد.

مراسم جشن عید نوروز 1403 شمسی، با هماهنگی و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و گروه زبان فارسی و ایرانشناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه‌هانکوک کره جنوبی و با حضور سعید کوزه چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول و جمعی از اساتید و دانشجویان آن دانشکده، در روز پنجشنبه 02 فروردین 1403 در محل آن دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم، خانم سارا کواک، رئیس گروه زبان فارسی و ایرانشناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه‌هانکوک، با اشاره به اهمیت بزرگداشت نوروز، توضیحات مختصری در این رابطه ارائه نمود و سال نو را به همه فارسی زبانان تبریک گفت.

در ادامه، سعید کوزه چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول، طی سخنانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی و حلول سال 1403، از نوروز به عنوان مظهر وحدت میراث فرهنگی و سنت های چندین سده ای که نقش بسزایی در تقویت روابط انسانی بر اساس احترام متقابل و آرمان‌های صلح، همبستگی و دوستی ایفاء می‌کند، یاد کرد.

سفیر کشورمان با تشریح آداب و رسوم و آئین نوروزی در ایران، به گرامیداشت نوروز از سوی سازمان سازمان ملل متحد اشاره نمود و سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و شادمانی را برای حاضران در مراسم، آرزو کرد. 

معرفی آئین نوروز، خانه تکانی، سفره هفت سین و جشن سیزده بدر توسط یکی از دانشجویان زبان فارسی دانشگاه‌هانکوک، قرائت شعر فارسی در وصف بهار، اجرای سرود "ای ایران" توسط گروهی دیگر از دانشجویان و اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی (سنتور) توسط یکی از ایرانیان مقیم کره جنوبی، از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بودند.

سفره هفت سین نوروزی نیز به سبک ایرانی در حاشیه مراسم مزبور، برپا شده بود.

********************

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما