امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۱۳- ۱۳:۲۱ - مشاهده: ۷۶۸

رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و سالروز قیام 15 خرداد تسلیت باد

فرا رسیدن رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین 15 خرداد را تسلیت می‌گوئیم.

ای خمینی (ره) ای مسیحای زمان

ای تسلای دل و آرام جان

یاد تو ما را چراغ روشن است

عشق تو همواره در جان و تن است

 

امام خمینی (ره) شخصیتی بود که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

حضرت امام خمینی (ره) که مبلّغ اسلام سیاسی در مقابل اسلام منهای سیاست بود، همۀ تلاش و توان خود را در اعتلای کلمۀ حق و برپایی حکومت اسلامی قرار داد و با الهام گرفتن از قیام خونین و ایثارگری‌های امام حسین (ع) و یارانش، مبارزات بی امان خود را علیه ظلم و جور حکومت نامشروع پهلوی آغاز نمود و آزادی ملت را در مقابل حاکم غیر الهی و استقلال مملکت را در مقابل ابرقدرت ها به اثبات رساند. 

رحلت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رخدادهای تاریخ معاصر ایران است. ایشان با رهبری انقلاب اسلامی در سال 1357 و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، نقش بی ‌بدیلی در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران ایفاء کرد. رحلت ایشان در تاریخ 14 خرداد 1368 موجی از اندوه و تأثّر را در سراسر ایران و در میان مسلمانان جهان به‌ وجود آورد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و همچنین قیام خونین 15 خرداد 1342، به روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهدای گرانقدر ١٥ خرداد ادای احترام نموده و با تأکید بر پاسداری از آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خون پاک شهدای والامقام، اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی کشور و ملت بزرگ ایران را از خداوند متعال خواستار است.

******************

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما