امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۲۵- ۱۱:۵۸ - مشاهده: ۲۲۰

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عکس شیراز در دانشگاه‌ هانکوک کره جنوبی

نمایشگاه صنایع دستی و عکس شیراز طی مراسمی‌ با حضور سعید کوزه چی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول، در محل کتابخانه دانشگاه مطالعات زبان‌های خارجی‌ هانکوک کره جنوبی افتتاح شد. این نمایشگاه از تاریخ 24 لغایت 28 اردیبهشت 1403 برپا خواهد بود.

با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌ های به عمل آمده با شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایرانشناسی دانشگاه مطالعات زبان‌های خارجی‌ هانکوک کره جنوبی، دومین نمایشگاه به مناسبت روز و هفته شیراز، با عنوان "نمایشگاه صنایع دستی و عکس شیراز"، طی مراسمی، در روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403، در محل دانشگاه‌ هانکوک افتتاح گردید.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سارا کواک، رئیس گروه زبان فارسی و ایرانشناسی دانشگاه‌ هانکوک با اظهار خرسندی از افتتاح دومین نمایشگاه شیراز با حمایت شهرداری شیراز و تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، این اقدام را گامی مهم به منظور شناساندن تاریخ و فرهنگ ایران و به ویژه شهر شیراز به مردم کره جنوبی قلمداد نمود.

سپس سعید کوزه چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول طی سخنانی، با اشاره به ویژگی‌های طبیعی و همچنین محیط زیست پاکیزه شهر شیراز تصریح کرد: با انجام اقدامات اخیر در مواجهه با تغییرات اقلیمی و مدیریت منابع آبی، به همراه اجرای طرح های زیست محیطی نظیر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و مقررات مربوط به هوای پاک، شیراز از سوی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا در سال 2024 انتخاب شده است.   

سفیر کشورمان در پایان، ضمن تبریک به شهردار شیراز و مردم این شهر، برگزاری دومین نمایشگاه شیراز را گامی مهم در جهت تقویت ارتباطات و همکاری‌ های بیشتر میان اهل فرهنگ و ادب و هنر ایران و کره جنوبی، با توجه به تاریخچه و قدمت بیش از هزار ساله روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور دانست.

در ادامه این مراسم، محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز در پیامی تصویری اظهار داشت: بسیار خرسندم که به مناسبت هفته شیراز و برای دومین سال پیاپی، همکاری بین شهرداری شیراز و دانشگاه‌ هانکوک با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، فرصتی دوباره برای آشنایی و درک بهتر فرهنگ و هنر شیراز در اختیار دانشگاهیان و فرهنگ دوستان در سئول قرار داده است.

وی افزود: تیر ماه سال گذشته، افتخار میزبانی جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ هانکوک را داشتیم که امیدوارم حضور در شیراز، بازدید از جاذبه‌های متعدد و متنوع تاریخی و فرهنگی و تجربه ارتباط مستقیم با مردم خونگرم شیراز، لحظاتی جذاب تر و خاطره انگیزتر از آنچه انتظارش را داشتند، برایشان رقم زده باشد.

شهردار شیراز، ابراز امیداواری کرد با برنامه ریزی مناسب، چشم انداز مدنظر طرفین که همانا مفاهمه، نزدیکی و دوستی بیش از پیش مردم دو کشور است، محقق گردد.

نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز، به همین مناسبت، در اردیبهشت ماه 1402 در دانشگاه‌ هانکوک برگزار شده بود.

***************

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما