روادید

 

روادید ورود:

اتباع خارجی دارای دعوتنامه از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، شرکتهای دولتی و خصوصی معتبر که به منظور مذاکره، عقد قرارداد، جهت جهت سرمایه گذاری، راه اندازی دستگاههای خریداری شده و .... عازم ایران می باشند، صادر می گردد.

 

روادید تجاری:

میزبان تجاری در ایران باید در سامانه روادید الکترونیکی به آدرس evisa.mfa.ir  (قسمت شرکت های خصوصی) نسبت به ثبت درخواست روادید تجاری مهمان خود اقدام نماید، در صورت موافقت وزارت امور خارجه با درخواست آنان بخش کنسولی سفارت ج.ا.ایران یک روزه نسبت به صدور روادید اقدام  خواهد نمود. اگر میزبان تجاری ایرانی دارای شرکت ثبت شده نبود و امکان ثبت درخواست در سامانه روادید الکترونیکی را نداشت، می تواند درخواست صدور روادید برای مهمان خود را طی نامه کتبی با ذکر نوع فعالیت تجاری، آدرس و تلفن تماس و توضیحات کامل در سامانه روادید قسمت از قسمت درخواست های فردی نسبت به ثبت درخواست تجاری اقدام و تصویر نامه فوق را در آنجا بارگذاری نماید تا پس از بررسی و مصاحبه با متقاضی، حداقل پس از یک هفته بخش کنسولی سفارت ج.ا.ایرا در سئول نسبت به صدور روادید اقدام نماید. ضمنا روادید تجاری  برای تجار کره ای با ارائه معرفی نامه و درخواست صدور روادید از سوی اتاق های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره ؛ اتاق مشترک بازرگانی  ایران  - کره جنوبی و همچنین شورای کره جنوبی -  ایران؛ به  سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول؛  قابل صدور خواهد بود.

 

روادید جهانگردی:

عهده دار اخذ مجوز روادید جهانگردی، آژانس های مسافرتی در ایران هستند، فهرست این آژانس ها در سایت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قابل مشاهده می باشد.

 متقاضیان این نوع روادید اگر توسط آشنایان خود در ایران از آژانس های مسافرتی مجوز روادید اخذ نمایند ، بخش کنسولی سفارت ج.ا.ایران در سئول یک روزه روادید آنان را صادر خواهد کرد.

متقاضیانی که امکان ارتباط با آژانس های مسافرتی در ایران و اخذ این مجوز را ندارند باید درخواست خود را شخصا در سامانه روادید الکترونیکی به آدرس evisa.mfa.ir (قسمت درخواست فردی) ثبت نمایند تا پس از بررسی نسبت به صدور روادید آنان حداقل پس از یک هفته اقدام گردد. لازم است به هنگام مراجعه به سفارت مدارک ذیل رو همراه داشته باشید. * رزرو هتل * بلیط هواپیما * کارت واکسیناسیون که هر دو دوز واکسن را تزریق نموده اید.


روادید ورزشی:

این نوع روادید بنابر دعوت فدراسیون های ورزشی در دو کشور و پس از ثبت درخواست در سامانه روادید، توسط وزارت ورزش ج.ا.ایران و صدور مجوز وزارت امورخارجه انجام می پذیرد.

 

روادید خانواده:

این نوع روادید مخصوص شوهر غیر ایرانی و فرزندان غیر ایرانی یک خانم ایرانی است که قبلا نسبت به درج نام همسر و فرزندان در شناسنامه اقدام نموده است. لذا باید در سامانه روادید الکترونیکی به آدرس evisa.mfa.ir (قسمت روادید فردی) نسبت به ثبت درخواست روادید خانواده اقدام تا پس از بررسی و اخذ مجوز از وزارت امورخارجه، بخش کنسولی سفارت ج.ا.ایران نسبت به صدور روادید اقدام نماید.

 

روادید بازدید از بستگان:

این نوع روادید مخصوص متقاضیانی است که دارای بستگان ایرانی در ایران  می باشند، لذا می بایست در سامانه روادید الکترونیکی به آدرس evisa.mfa.ir (قسمت روادید فردی) نسبت به ثبت درخواست روادید بازدید بستگان، اقدام تا پس از بررسی و اخذ مجوز از وزارت امور خارجه، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران نسبت به صدور روادید آنان اقدام نماید.

 

 

اعتبار روادید:

هنگام صدور روادید جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات مربوط به بازه زمانی اعتبار روارید درج می گردد. بدیهی است عدم مسافرت به ایران‌ودر طول این مدت به منزله باطل شدن روادید صادر شده خواهد بود و درخواست کننده نیهز به ثبت درخواست مجدد روادید خواهد داشت.

 

توجه: هنگام صدور روادید، گذرنامه متقاضی باید بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول سفر خوشی را برای مسافران گرامی آرزومند است.