امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۷/۲۶- ۰۶:۵۰ - مشاهده: ۴۷۰

اطلاعیه راه اندازی سامانه صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان ارجمند مقیم کره جنوبی از این پس می‌توانند نسبت به درخواست صدور کارت هوشمند ملی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول اقدام نمایند. شایان ذکر است، کارت هوشمند ملی متقاضیان، پس از انجام اقدامات لازم و طی مراحل اداری، در نهایت توسط سازمان ثبت احوال کشور صادر خواهد و بر این اساس، پس از پایان مراحل اداری و وصول کارت ملی فرد متقاضی توسط این سفارت، کارت ملی به فرد متقاضی تحویل خواهد شد.

بسمه تعالی

نظر به راه اندازی سامانه درخواست صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور در سفارت جمهوری اسلامی ایران - سئول، خواهشمند است ضمن هماهنگی و تعیین وقت قبلی با بخش کنسولی جهت ثبت درخواست، در محل سفارت حضور بهم رسانید.

لطفاً به موارد ذیل توجه فرمائید.

- نیازی به همراه داشتن عکس پرسنلی توسط متقاضی نمی‌باشد. عکسبرداری جهت صدور کارت ملی هوشمند، در محل این سفارت انجام خواهد شد.

- نیازی به ثبت نام در هیچ سامانه ای، اعم از سامانه میخک نیست.

- پس از تعیین وقت قبلی، همراه داشتن اصل شناسنامه متقاضی، هنگام مراجعه به سفارت، الزامی است. بر اساس دستورالعمل سازمان ثبت احوال کشور، از پذیرفتن کپی رنگی شناسنامه و یا شناسنامه بدون عکس و همچنین شناسنامه مخدوش، معذوریم.

- همراه داشتن اصل کارت ملی قدیمی (غیر هوشمند) الزامی است.

- همراه داشتن آدرس و کد پستی دقیق در ایران ضروری است.

- ارائه شماره تلفن همراه فعال در ایران الزامی می‌باشد.

- رنگ شال یا روسری بانوان متقاضی نباید سفید باشد.

- رنگ پیراهن آقایان متقاضی نباید سفید باشد.

- هزینه درخواست کارت هوشمند ملی 35 هزار وون است.

- چنانچه متقاضی، شناسنامه خود را مفقود کرده باشد، ابتدا باید در محل سفارت درخواست صدور شناسنامه المثنی را ارائه دهد. بدیهی است پس از صدور شناسنامه المثنی توسط سازمان ثبت احوال کشور و دریافت آن توسط متقاضی، درخواست وی برای کارت ملی هوشمند امکان پذیر خواهد شد.

- کارت ملی توسط سازمان ثبت احوال کشور صادر می‌شود. بنابراین پس از صدور آن، کارت ملی صادر شده توسط وزارت امور خارجه ایران به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول ارسال خواهد شد. بدیهی است پس از وصول کارت ملی توسط این سفارت، با صاحب آن تماس گرفته خواهد شد و متقاضی جهت اخذ اثر انگشت، مجدداً باید به این سفارت مراجعه و کارت ملی هوشمند خود را تحویل بگیرد.

- هموطنانی که به صورت موقت در کره جنوبی اقامت خواهند داشت و قصد ترک کره جنوبی را به ایران و یا کشور دیگری دارند، باید از همان کشور (مقصد) درخواست کارت ملی خود را ارائه نمایند.

- متقاضیانی که نسبت به درخواست کارت ملی هوشمند خود در ایران اقدام نموده و رسید آن را همراه دارند و تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند، باید کارت ملی هوشمند خود را از ایران دریافت نمایند.

- بر اساس اطلاعیه سازمان ثبت احوال کشور، اعتبار کارت های ملی هوشمندی که قبلاً صادر شده اند تا پایان اسفند 1405 تمدید گردیده است.

********************

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما